Molt més que colònies

Les cases de colònies constitueixen una aportació singular de Catalunya al món de les instal·lacions turístiques de valor afegit. El seu orígen té poc a veure amb el turisme tal com avui l’entenem, però és justament la riquesa dels valors que promovien les colònies des del seu naixement allò que ha convertit en l’actualitat les seves instal·lacions i serveis en una plataforma de serveis turístics de primera fila, activa i dinàmica. Avui, les cases de colònies constitueixen un sector econòmic específic i amb característiques pròpies, amb un gran potencial de creixement i desenvolupament i font d’una singularitat que podria esdevenir una marca de referència a nivell internacional. Aquesta és la idea central de la ponència que vaig presentar el passat 17 de maig al Primer Congrés d’Oci i Turisme, Ocitur 2012, que es va celebrar al Tecnocampus de Mataró. Aquí podeu consultar la ponència completa.

Però tot plegat no són afirmacions gratuïtes. Les xifres ho demostren amb claredat. El sector de les cases de colònies associat a l’AAssociació Catalana d’Empreses del Lleure, l’Educació i la Cultura, (Acellec) ocupa un volum aproximat de 3.000 treballadors, gestiona de forma directa 6.231 llits i de forma indirecta o complementària un total de 18.263 llits. L’oferta s’estén al llarg de 33 comarques diferents de Catalunya, té una facturació global de 21 milions d’euros anuals, i durant 2011 va acollir prop de 600.000 pernoctacions, de les quals entre el 15 i el 20 per cent corresponen a visitants estrangers, sobretot del Regne Unit, França i Alemanya.

Per garantir una adequada projecció de la xarxa catalana de cases de colònies a nivell internacional i per aprofitar i explotar el seus potencials com a oferta turística de qualitat, es necessari desenvolupar un seguit de mesures amb determinació. Per això l’Acellec defensa la creació de la marca de qualitat Turisme juvenil educatiu, la integració dintre de la marca Turisme Catalunya, suport públic per a l’entrada en els circuits internacionals, desenvolupament de la figura professional que integra l’animador turístic i el dinamitzador educatiu i sociocultural, l’adaptació de currículums formatius del sistema educatiu a les necessitats professionals del sector, la identificació com a sector econòmic específic dintre de l’àmbit turístic i la creació d’un sistema estable de recollida de dades estadístiques sobre el sector.

No és poca feina, oi?

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Segueix

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 1.897 other followers

%d bloggers like this: